Digitalt lederskab

”Sociale medier er ikke et spørgsmål om at miste kontrollen, men om at tage styring på, hvordan sociale medier kan gavne forretningen og dig som leder"
Kurset bliver afholdt følgende datoer:

26/09-2017

11/12-2017

Rentemestervej 2A, 2400 København NV
09.00 - 17.00
Kampagnetilbud: 3.920 kr (4.900 kr. ekskl. moms)
Tilmeld dig

Formål med kurset

Forbrugere og borgere anvender sociale medier som aldrig før. Alt for ofte holder virksomheder og organisationer sig tilbage for at udnytte de digitale muligheder. Det kan koste virksomheden vækst og konkurrencemæssige fordele.

Men hvordan påvirker de sociale medier en organisation, og hvordan kan de udnyttes bedst muligt? Digital ledelse er effektiv ledelse og med dette kursus får du en indgående indsigt i digitaliseringen, og hvordan den kan bidrage til forretningen.

Alle deltagere får desuden udleveret et eksemplar af Astrid Haugs bog ”Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier” samt e-bogen “Lederens GPS til Sociale Medier”.

Det får du og din virksomhed

✓ Redskaber til at arbejde strategisk og forretningsmæssigt med sociale medier

✓ Forankring af sociale medier i forretningens samlede strategi

✓ Evnen til at lede organisationens udvikling på sociale medier

✓ Evnen til at gå forrest i mødet med kunder og interessenter på sociale medier

✓ Selvtillid til at agere som en social business eller organisation

Program

09.00 – 10.15 Introduktion til dagen og til sociale medier
Hvorfor er sociale medier ikke er til at komme udenom? Vi ser på danske og internationale tal på brug af sociale medier samt de sociale mediers grundlæggende præmisser.

10.15 – 10.30 Netværkspause og let forplejning

10.30 – 11.30 Hvilke digitale trends påvirker din forretning
Fra apps til Snapchat. Hvilke trends er værd at holde øje med, og hvordan påvirker de den måde, man driver forretning eller det offentlige rum på.

11.30 – 12.30 Strategisk brug af sociale medier
Hvordan kan man omsætte aktivitet på Facebook, Twitter og Linkedin til konkret værdi? Vi diskuterer strategisk brug af sociale medier, og hvordan den passer ind i forretningens overordnede strategi.

12.30 – 13.00 Frokost

13.15 – 14.00 Hvordan sociale medier bidrager til forretningen
Hvordan kan man måle effekten af sociale medier, og hvordan anvender man sociale medier markedsføringsmæssigt?

14.00 – 14.15 Netværkspause og let forplejning

14.15 – 15.00 Personligt lederskab – gå forrest
Hvordan kan man som leder bruge sociale medier, og hvilke fordele/ulemper er der ved at bringe sig selv i spil “derude”?

15.00 – 15.15 Netværkspause og let forplejning

15.45 – 16.30 Inddrag brugerne og bliv en social business
Uden kunder, borgere og brugere ingen forretning eller organisation. Ved at inddrage brugerne får man en bedre forståelse for, hvad der rører sig, og man kan opnå bedre resultater. Bliv klogere på, om I er på vej til at blive en social business.

16.30 – 17.00 Opsamling og frivillig networking 

(Der tages forbehold for ændringer i programmet)

Course Director

Astrid

Astrid stiftede Astrid Haug ApS i år 2013 og har i mere end 10 år begejstret fulgt den digitale udvikling. Det er den erfaring, hun trækker på, når hun rådgiver sine kunder, afholder workshops, holder inspirerende foredrag eller kommenterer sociale medier i medierne.
Astrid har tidligere været community manager på Berlingske, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt pressechef på Christiansborg og Københavns Rådhus.
I 2004 deltog hun i demokraten John Kerrys præsidentvalgkamp.

Hun er forfatter til bøgerne Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis, Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier samt ebogen Lederens GPS til sociale medier. Til foråret 2017 udkommer hendes næste bog, som har digitaliseringen af Danmark som omdrejningspunkt.

Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab på Aarhus Universitet og er censor i Aarhus samt på SDU. Hun kommenterer flittigt på sociale medier og politik hos DR, TV2 m.fl. Læs mere på astridhaug.dk

Pris

Pris pr. deltager: 4.900 kr. ekskl. moms

✓ Ved tilmelding af 3 personer til samme kursus: Samlet pris á 12.000 ex. moms.

✓ Ved tilmelding af 5 personer til samme kursus: Samlet pris á 19.000 ex. moms. 

Sådan opnår I grupperabat: I kommentarfeltet bedes du/I udfylde specifikke oplysninger omkring øvrige deltagere (Navn, titel og email).

* Prisen inkluderer morgenmad, frokost, kaffe, te samt frugt eller kage i pauserne.

Tilmelding til Digitalt lederskab

Vælg en kursusdag *

Fields marked with an * are required

Kunne du tænke dig at vide mere?

Kunne du tænke dig at vide mere om kurset?

Jakob Teusch
Nordic Client Director
jakob@momentum-academy.dk
+45 93 10 15 08
icon_Linkedin


Se relaterede kurser:

– Digital Governance

– LinkedIn

– Employer Branding