Sociale Medier

“Uden en klar forståelse for sociale medier og et strategisk sigte famler man i blinde og ender med at springe fra det ene nye fænomen til det næste uden synlig effekt"
Kurset bliver afholdt følgende datoer:

21/09-2017

04/12-2017

Ny Kongensgade 9C, 1472 København
09.00 - 17.00
4.900 kr. ekskl. moms
Tilmeld dig

Formål med kurset

Det kræver forståelse og omtanke at bevæge sig ud på de sociale medier, da det er et offentligt rum. Sociale medier kan skabe stor succes, da man hurtigt kan nå ud til en bred del af befolkningen, men det kræver, at man ved, hvad man vil ud til brugerne med, og hvordan man gør sig relevant i deres newsfeeds.

I samarbejde med Astrid Haug, som er førende inden for de sociale medier, opnår du stor indsigt i, hvordan din organisation strategisk kan gøre brug af de sociale medier.

Alle deltagere får desuden udleveret et eksemplar af Astrid Haugs bog ”Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier”.

Det får du og din virksomhed

✓ Indsigt i sociale mediers DNA

✓ Evnen til at arbejde strategisk med sociale medier

✓ Indsigt i hvordan en organisation skaber digital content marketing

✓ Kendskab til brugbare værktøjer

✓ Redskaber til at måle effekten af sociale medier

Program

09.00 – 10.15 Introduktion til dagen og til sociale medier
Generel introduktion til sociale medier og deres anvendelse. Vi stiller spørgsmålene: Hvad skal vi med sociale medier, hvilke sociale medier er værd at tale om, og hvem bruger hvilke sociale medier?

10.15 – 10.30 Netværkspause og let forplejning

10.30 – 11.30 De sociale mediers DNA
Facebook er ikke længere et gratis socialt medie, og Instagram er godt til at vise produkter. Vi ser på, hvordan sociale medier fungerer – hver for sig og i samspil med andre medier.

11.30 – 12.30 Strategisk brug af sociale medier
Når man arbejder med sociale medier, er det afgørende at finde et strategisk afsæt og sigte. Nøglen er at lave indhold, som brugerne finder relevant. Vi diskuterer social media­strategi.

12.30 – 13.00 Frokost

13.00 – 14.00 Content marketing – det gode indhold
Content is king. Men hvad er godt indhold på sociale medier, og hvordan kan man med færrest mulige ressourcer skaffe nok godt indhold og dermed engagement på sociale medier?

14.00 – 14.15 Netværkspause og let forplejning

14.15 – 15.00 Værktøjer til sociale medier
Med værktøjer til at overvåge, publicere, måle og lave indhold bliver livet med sociale medier så meget nemmere. Vi introducerer en række anvendelige værktøjer, der gør livet nemmere over de sociale medier.

15.00 – 15.15 Netværkspause

15.15 – 16.30 Sådan skaber sociale medier værdi
Ingen ild uden ROI. Vi ser på, hvordan man måler værdien af alt det gode indhold og arbejde med sociale medier, hvad end det er salg, synlighed eller kunder i butikken, man vil måle på.

16.30 – 17.00 Opsamling og frivillig networking

(Der tages forbehold for ændringer i programmet)

 

Course Director

Astrid

Astrid stiftede Astrid Haug ApS i år 2013 og har i mere end 10 år begejstret fulgt den digitale udvikling. Det er den erfaring, hun trækker på, når hun rådgiver sine kunder, afholder workshops, holder inspirerende foredrag eller kommenterer sociale medier i medierne.
Astrid har tidligere været community manager på Berlingske, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt pressechef på Christiansborg og Københavns Rådhus.
I 2004 deltog hun i demokraten John Kerrys præsidentvalgkamp.

Hun er forfatter til bøgerne Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis, Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier samt ebogen Lederens GPS til sociale medier. Til foråret 2017 udkommer hendes næste bog, som har digitaliseringen af Danmark som omdrejningspunkt.

Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab på Aarhus Universitet og er censor i Aarhus samt på SDU. Hun kommenterer flittigt på sociale medier og politik hos DR, TV2 m.fl. Læs mere på astridhaug.dk

Pris

Pris pr. deltager: 4.900 kr. ekskl. moms

✓ Ved tilmelding af 3 personer til samme kursus: Samlet pris á 12.000 ex. moms.

✓ Ved tilmelding af 5 personer til samme kursus: Samlet pris á 19.000 ex. moms. 

Sådan opnår I grupperabat: I kommentarfeltet bedes du/I udfylde specifikke oplysninger omkring øvrige deltagere (Navn, titel og email).

* Prisen inkluderer morgenmad, frokost, kaffe, te samt frugt eller kage i pauserne.

Tilmelding til Sociale Medier

Vælg en kursusdag *

Fields marked with an * are required

Kunne du tænke dig at vide mere?

Kunne du tænke dig at vide mere om kurset?

Jakob Teusch
Nordic Client Director
jakob@momentum-academy.dk
+45 93 10 15 08
icon_Linkedin


Se relaterede kurser:

– Digitalt lederskab

– LinkedIn

– Omnichannel